De geschiedenis van Audi
Audi is een onderneming van de Duitse autopionier August Horch, die zijn eigen naam niet mocht gebruiken als bedrijfsnaam, na het verlaten van het bedrijf A. Horch & Cie. Daarom koos hij om gebruik te maken van de Latijnse vertaling. Audi-Automobilwerke GmbH Zwickau werd opgericht in 1910 en overgenomen door Zschopauer Motorenwerke J. S. Rasmussen (handelsnaam: DKW) in 1928. In 1932, werden beide bedrijven samengevoegd in een auto-unie met twee andere fabrikanten. Binnen de vereniging, die gesymboliseerd werd door de vier vooraanstaande ringen, nam Audi de productie van beroemde auto's uit de middenklasse over. Na de tweede wereldoorlog werd Auto Union AG, gelegen in Chemnitz, onteigend en verwijderd uit het handelsregister in 1948. In 1949/1950 werd de Auto Union GmbH gevormd in Ingolstadt, die de commerciële activiteiten verderzette onder de merknaam DKW. Nadat het bedrijf kortstondig werd opgenomen in Daimler-Benz AG in 1985, kocht Volkswagen AG het merendeel van de groep Auto Union AG tussen 1964 en 1966, en de nieuwe producten werden gelanceerd als “Audi”. Na de fusie met de NSU, vond de nieuwe oprichting van Audi AG plaats in 1969; vandaag is deze bijna volledig in het bezit van het bedrijf Volkswagen. De productie wordt uitgevoerd in Ingolstadt en Neckarsulm, evenals in Györ (Hongarije), Brussel en andere fabrieken van het VW bedrijf.
Het huidige modellenprogramma
Vandaag is Audi een premiummerk van het bedrijf. Het onderscheidt zich in alle autoklassen door zijn ambitie om technologisch innovatief te zijn, wat zich ook manifesteert in hun reclameslogan “Progress through Technology” (vooruitgang door technologie). Eén van de opvallende verwezenlijkingen van het merk is de verdeling van de vierwielaandrijving (Quattro modellen). De huidige modellenreeks gaat van kleine en compacte wagens (A1 en A3), modellen uit de middenklasse (A4, A5), modellen uit de hogere middenklasse (A6, A7) tot modellen uit de luxeklasse (A8, R8). Bovendien lanceerde het bedrijf Coupés en Cabrios va de TT serie en SUV's van de Q-modellen.
SUV en sportmodellen
Vele van de series zijn voor ambitieuze bestuurders in de S- of RS-versies met hogere prestatie. De Quattro terreinversies van de A4 en A6, evenals de serie van de Q-modellen (Q3, Q5, Q7) zijn uitermate geschikt voor ritjes over ruwer terrein. De R8 legt de nadruk op de sportieve ambities van het merk. Onze online winkel biedt u passende reserveonderdelen voor de huidige en vele oudere Audi modellen, evenals voor wagens uit een variëteit van andere fabrikanten. In ons productaanbod vindt u voordelige slijtage-onderdelen zoals remschijven, remblokken of ruitenwissers van de beste fabrikanten voor auto-onderdelen wereldwijd.