Injector voor auto diesel en benzine
Injectoren diesel en benzine in onze online winkel
Vanwege de wettelijke vereisten met betrekking tot de uitstoot van uitlaatgassen zijn de gebruikelijke benzinemotoren van personenwagens eind jaren '80 benzinemotoren door motoren met een injectiesysteem vervangen. In tegenstelling tot de benzinemotor, waarbij nauwelijks de mogelijkheid bestaat om het vormingsproces van het mengsel te beïnvloeden, is de lucht brandstof samenstelling van vers gas relatief precies gecontroleerd in motoren met een brandstofinjectiesysteem.
De functionaliteitBij automotoren zien we het vaakst benzinemotoren (benzine) en dieselmotoren. Anders dan bij benzinemotoren, waarbij de brandstof gewoonlijk in het inlaatsysteem komt, of vóór de inlaatklep van de motor, door de injectoren van de injectiepomp wordt geïntroduceerd, vindt de brandstoftoevoer bij een dieselmotor (diesel) nagenoeg alleen rechtstreeks in de verbrandingskamer of de voorkamer plaats. Benzinemotoren hebben de afgelopen twintig jaar een directe injectie van de brandstof ontwikkeld en de verbrandingskamer versterkt. Een nadeel hiervan is de hoge thermische belasting van de brandstofinjectoren. Elke cilinder heeft zijn eigen directe inspuiting injector, die doormiddel van een brandstofleiding met de centrale injectiepomp in verbinding staat.
De eenheid-injector aandrijvingOm uniforme injectie van de brandstofhoeveelheid te verkrijgen, moeten alle leidingen van de pomp naar de injectoren precies even lang zijn, omdat er anders geringe drukverschillen zullen ontstaan, maar dit is van grote invloed op de emissies. Dit probleem is omzeild door het ontwikkelen van het eenheid-injector systeem voor dieselmotoren. Hierbij is elke cilinder van een aparte injectiepomp voorzien, die de druk direct produceert en deze naar de injectoren overbrengt.
Common Rail SystemBij het common railsysteem wordt de druk in een gemeenschappelijke houder opgewekt en door injectoren in een gemeenschappelijke buis voor alle cilinders geïnjecteerd.
Wanneer u een injectieventiel, injector of een injectiepomp voor uw auto nodig hebt, kunt u deze in onze online shop tegen een zeer voordelige prijs verkrijgen.
Meer auto-onderdelen in de categorie Motor
- Brandstoftype: Benzine
- Gewicht [kg]: 0,05
- Aantal boringen: 4
- Aantal aansluitingen: 2
- Brandstoftype: Diesel
- Aanvullend artikel / aanvullende informatie: Met pakking
- Artikelnummer van de aanbevolen artikel: A2C59516873, 2802002039180
- Let op de richtlijnen van de fabrikant
- Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Regelaar / Software moet nog worden aangeleerd/geüpdate
- Oude onderdeel met nieuwe vergelijken (m.n. OER-nr.)
- Statische hoeveelheid bij 3 bar, medium n-heptaan [g/min]: 670
- Weerstand [Ohm]: 12
- Brandstoftype: Benzine
- Voor fabrikant: Citroen; Fiat; Ford;
- Voor OE nummer: 6C1Q-9K546-AC
- Kwaliteit: OE specification
- Werkwijze: elektrisch bediend
- Gewicht [g]: 560
- Brutogewicht [g]: 760
- alternatief artikel: -
- Statische hoeveelheid bij 3 bar, medium n-heptaan [g/min]: 269
- Weerstand [Ohm]: 12
- Brandstoftype: Benzine
- Statische hoeveelheid bij 3 bar, medium n-heptaan [g/min]: 261,1
- Weerstand [Ohm]: 12
- Brandstoftype: Benzine
- Statische hoeveelheid bij 3 bar, medium n-heptaan [g/min]: 141,2
- Weerstand [Ohm]: 14,5
- Brandstoftype: Benzine
- brandstoftoevoer: Benzine-injectie
- Aantal contacten: 2
- Druk (bar): 3,5
- Weerstand [Ohm]: 12
- Brandstoftype: Benzine
- Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Met afdichtring
- Statische hoeveelheid bij 3 bar, medium n-heptaan [g/min]: 429,2
- Weerstand [Ohm]: 12
- Brandstoftype: Benzine
- Voor fabrikant: TOYOTA
- Voor OE nummer: 23670-29116
- Kwaliteit: OE specification
- Werkwijze: elektrisch bediend
- Gewicht [g]: 600
- Brutogewicht [g]: 800
- alternatief artikel: -